Van Tournai via Banteux naar pont l eveque - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Jos Otter - WaarBenJij.nu Van Tournai via Banteux naar pont l eveque - Reisverslag uit Noyon, Frankrijk van Jos Otter - WaarBenJij.nu

Van Tournai via Banteux naar pont l eveque

Door: Jos

Blijf op de hoogte en volg Jos

09 Mei 2017 | Frankrijk, Noyon

In Tournai vroeg vertrokken en bij de bakker ons ontbijt gescoord. Voor het eerst in mijn leven dat bakkers in België gesloten waren trouwens.
Deze dag zou een volle regendag blijken te worden. Wind in het gezicht en echt drijfnat. Na 47 km onze eerste koffiestop waar menigeen al vroeg aan het bier zat. Onderweg zagen we nog een groepje Nederlanders uit Heesch, taaie rakkers die in 25 dagen de volledige trip af willen leggen, dat is dus meer dan 100 km per dag!! In Cambrai geluncht waar we nog even met ze konden praten, het zelfde restauarant uitgezocht. Toeval bestaat niet. 7 km voor onze avond bestemming kwamen we de Belgen tegen van de avond ervoor en samen het laatste stukje gefietst naar Banteux waar we de overnachting hadden in een grote oude boerderij. Mozarts vader was daar geweest met de postkoets. De vrouw des huizes maakte een grote pan spaghetti wat eigenlijk niet gebeurde daar maar om ons in de regen weer op lad te sturen vond ze ook zo wat. Mozart luisterde de ruimte op met muziek en ook bij het ontbijt deed hij zijn best!

Vandaag ZON!! Heerlijk fietst dat, vandaag staan er wat klimmetjes op het programma en een mooie 80 kilometer. Via cambrai waar we de koffie gebruikten en ook wat warme kleding kochten gingen we verder naar Noyon. Een kleine plaats met een enorme kathedraal. Ernaast staat een houten bibliotheek uit het jaar 1506. Mooi gebouw en zeker de moeite waard. Hierna doorgefietst naar onze eindbestemming voor die dag en na een half uurtje wachten kwam ook de dame des huizes thuis die ons de slaapkamer toonde. Inmiddels zijn we een dikke 450 kilometer van huis af en valt mij alles qua spieren en zitvlak enorm mee.
Inmiddels vlakbij Compeigne, dus de duiven kunnen gelost worden!

• 09 Mei 2017 - 22:59

Maja:

Al flink wat gefietst zeg. Leuk om te lezen jullie verslag. Op naar het volgende.

Groetjes uit Cromvoirt

• 10 Mei 2017 - 08:59

Cees Welvaarts:

Knap jongen, maar laat eens 'n foto doorkomen van Margriet, die is mog niet aan ons voorgesteld.